Damesdagen

Wij hanteren geen speciale dagen voor alleen dames of heren, om teleurstelling te voorkomen.

Badkleding

Badkleding is bij ons niet en nooit toegestaan! In de rust en horeca ruimten is een badjas verplicht!

Werken bij de sauna

Ondanks dat we ons team gevuld hebben, staan we altijd open voor een leuk gesprek. Wie weet…

Veel recent gestelde vragen

COVID – Uiteraard doen wij er alles aan om onze gasten veilig en gezond te laten sauneren. Dat betekent overal voldoende afstand, geen opgieting (wel belevingen met een kleine groep) en vooral gasten die aardig zijn voor elkaar en elkaar de ruimte geven die men nodig heeft!

BIJ SLECHT WEER

Ook bij slecht weer zorgen wij ervoor dat er nooit meer gasten aanwezig zijn dan er binnen kunnen begeven in een ruimte van meer dan 10m2 p.p.

VOL = VOL

RESERVEREN IS MOMENTEEL VERPLICHT! Kijkt u ook even naar het maximum aantal gasten dat in een cabine passend is (met 1,5m)

ANDER HALF!

Ook in de baden hanteren we de 1,5 meter afspraak, waarbij voorbij bewegen misschien even kan, maar naast elkaar hangen niet!

Receptie kwesties

Onze receptionistes staan graag voor u klaar. Ze weten alles (bijna!) en vertellen u graag hoe het zit. We merken echter dat het erg druk is, ook door extra vragen over reserveren met de Corona beperkingen. Wij vragen u daarom niet te bellen tussen 11:00 – 13:00 en 17:00 – 18:00

Rest van de dag zijn we bereikbaar via mail info@leeuwerikhoeve.nl of op 0511 – 481 990

Algemene vragen

Klik op de vraag en lees het antwoord!

Zijn er damesdagen of badkledingdagen?

Er zijn geen badkleding- of speciale dames- of herendagen. Iedereen is elke dag welkom, voor gemengde sauna voor bloot gebruik van sauna’s en baden. Ook kinderen die zich aan de regels van de sauna kunnen houden, of gehouden worden zijn welkom in beperkte aantallen.

Ik heb een behandeling geboekt. Hoe laat vindt deze plaats? 

Het tijdstip van uw behandeling hoort u bij binnenkomst. Zeker is dat uw behandeling tussen 11.30 en 22.00 uur gepland wordt. Er zit altijd een half uur tussen uw aankomst en uw (eerste) behandeling. U kunt dus lekker rustig aan doen. U komt immers om te relaxen.

Wordt mijn behandeling op een vast tijdstip ingepland, als ik een voorkeurstijd doorgeef?

Natuurlijk doen we ons uiterste best om aan uw wensen te voldoen. Echter kunnen wij wanneer u de sauna bezoekt, het tijdstip van uw behandeling niet garanderen. Het definitieve tijdstip hoort u bij aankomst. Behandelingen vinden plaats na 11.30 en 22.00 uur én altijd minimaal een half uur na het aangegeven tijdstip van aanvang bezoek.

Kunnen behandelingen gelijktijdig plaatsvinden?

Ja hoor. Als u samen komt dan doen we ons best om de behandelingen op hetzelfde moment in te plannen. Geen garantie dat het kan, want er zijn natuurlijk meer genieters.

Kan ik bij aankomst ook nog behandelingen reserveren?

Om teleurstellingen te voorkomen vragen we onze gasten het liefst alvast te reserveren. Zodoende kunnen we eventueel zelfs extra medewerkers inzetten om aan uw wensen te voldoen! Maar uiteraard ook aan de balie, als er op die dag nog behandelingen beschikbaar zijn, bent u van harte welkom die te reserveren. Wilt u dus echt zeker weten dat u kunt genieten van uw favoriete behandeling, reserveer deze dan voor de zekerheid even een dag of wat van tevoren.

Als ik een cadeaubon via de website bestel, hoe lang duurt het dan voordat ik deze thuis ontvang?

Zodra wij uw betaling hebben ontvangen, verzenden wij uw pakketje. Dit kan in totaal drie tot vier werkdagen duren, afhankelijk van bezorgservice. U kunt de bon HIER online bestellen en betalen via “iDeal” of eventueel later aanschaffen bij onze receptie.

Wanneer dien ik mijn korting bon/voucher/card in te leveren?

Bij aankomst en aanvang van uw wellnessdag, kunt u uw kortingsbon/voucher/card al inleveren. De receptioniste voert deze direct in ons systeem in, zodat de verrekening verder automatisch zal plaatsvinden! Een cadeaubon met een open waarde kunt u aan het einde van de dag inleveren bij het betalen, zodat eventuele overig saldo kan blijven staan (indien van toepassing)

Betaal ik voor of na mijn sauna bezoek?

Eerst genieten, dan betalen, dat is ons motto. Aan het eind van uw wellnessdag checkt u uit bij de receptie, neemt u samen met de receptioniste door wat u heeft genoten en betaalt u de rekening.

Kan ik ook met creditcard betalen?

Helaas is dit bij ons niet mogelijk. Uitsluitend PIN of contante betalingen aan de balie en iDeal op de website!

Zijn mijn kortingsbonnen voor een sauna-entree ook geldig voor een arrangement?

Bonnen/vouchers/cards voor een bepaald product of bijvoorbeeld de sauna-entree, zijn alleen te gebruiken voor dat specifieke product of sauna-entree. Boekt u een arrangement, dan kunt u deze voordeel entree niet gebruiken. Een cadeaubon/card/voucher met een vaste waarde kan eventueel wel worden gebruikt voor een arrangement.

Kan ik zonder reservering gebruik maken van een actievoucher?

Op het ticket dat u heeft gekocht of gekregen staan te allen tijde de voorwaarden. Lees deze goed om teleurstelling te voorkomen en volg de stappen strikt. Verder goed om te weten:De meeste tickets kennen de voorwaarde dat u minimaal 24 uur/1 dag van tevoren moet reserveren via de website. Een ticket is vaak een aantal maanden geldig en binnen deze termijn kunt u doorgaans elke dag bij ons terecht als u van te voren reserveert, soms met een weekend toeslag Wilt u toch op de dag zelf zonder te reserveren gebruik maken van uw voucher? Dan betaalt u bij ons een toeslag van €4,95 p.p. en loopt u het risico dat u op drukke dagen niet naar binnen kunt.

Wat zijn de tijden voor lunch en diner? 

Onze keuken start om 12:00u waarna de gehele lunch en dinerkaart kaart doorloopt tot 21:00u. De à la carte Hoofdgerechten zijn dagelijks vanaf 14:00u te bestellen.

Mag ik eigen consumpties meenemen?

Eigen eten en drinken hoeft u niet mee te brengen. Sterker nog, het is niet toegestaan. Laat u verrassen in ons restaurant!

Kan ik ook met dieet wensen bij LeeuwerikHoeve terecht?

Geeft u gerust uw dieetwensen door wanneer u uw wellnessdag reserveert. Wellness en voeding horen bij elkaar en wij serveren daarom het liefst echt wellnessfood; eten en drinken dat goed voor u is, u goed laat voelen, erg lekker is én goed bij u past. Ook aan tafel, heel graag nog even een reminder dat u zich houdt aan een dieet! Heeft u vragen, onze chefs staan graag voor u klaar!

Mag ik mijn eigen badjas, handdoeken en slippers meenemen?

Uw eigen spullen zijn vaak het fijnst, toch? Voor het gebruikersgemak kunt u natuurlijk ook een set bij ons huren, geen gesleep met spullen en niet thuis komen met een tas vol wasgoed!

Geldt er een speciale korting als ik op mijn verjaardag Thermen en Beauty LeeuwerikHoeve bezoek?

Bent u jarig, of verrast u graag de jarige? Als jarige wordt u bij ons verwend met koffie of thee en een gebakje.

Sauna en zwangerschap, gaat dat samen?

Een dagje sauna is ontspannen en genieten. Juist tijdens een zwangerschap kan dat echt fijn zijn! Het is even wat beter opletten bij bijvoorbeeld wat afwijkende bloeddruk en tijdens de eerste 8 en de laatste paar weken. Sauna verlaagt de bloeddruk, de hartslag gaat omhoog. De kleine zal daar geweldig van genieten, dat bonken van je hart, maar zorg ervoor dat u goed koelt! Warme baden zijn de eerste en laatste dagen af te raden. Bent u nog geen 8 weken zwanger doe dan rustig aan met bubbelbaden en hele hete sauna’s. Ben je sauna echt gewend, dan is hitte voor jou en je kleintje alleen maar fijn!

Is er een ruimte waar ik tijdens mijn bezoek kan kolven?

Naast rust bieden we ook graag privacy, u kunt dus gerust op aanvraag even gebruikmaken van een vrijstaande ruimte om te kolven. De voeding bewaren we met liefde voor u in de koeling.

Mogen mijn kinderen ook mee naar Thermen en Beauty LeeuwerikHoeve?

Kinderen zijn de toekomst, ook voor sauna. Daarom vinden wij het belangrijk dat zij de luxe normen en waarden van het sauna publiek leren kennen. Als de kinderen zich aan de saunaregels kunnen houden, met de ouders als verantwoordelijke voor de sauna-opvoeding, zijn ze van harte welkom! We hanteren geen speciaal kindertarief.

Zit er chloor in het water?

Het grote voordeel van sauna is de lage bezettingsgraad ten opzichte van openbare zwembaden. Dit betekent dat de water waardes altijd perfect zijn en omdat we dure apparatuur gebruiken om te monitoren, kunnen we het chloor gebruik nihil te houden! Bij de meeste baden is zelfs zout-elektrolyse voldoende en zwemt u in puur zuiver zoetwater!

Wat moet ik weten over saunabezoek en mijn gezondheid?

Een saunabezoek heeft veel voordelen voor uw gezondheid. Uw weerstand, spieren, botten, huid en uw geest, alles vaart er wel bij. Toch kan het soms verstandig zijn om vooraf te overleggen met ons, uw huisarts of uw specialist. Bij koorts, na operaties of huidaandoeningen hebben we altijd tips, maar zijn geen medisch specialist. We weten wel alles van sauna en de helende effecten op het menselijk lichaam in het algemeen.

Gebruik van mobile telefoons of andere camera dragende apparatuur is LEUK, maar strikt verboden in de sauna!

Heeft u digitale apparatuur waarmee u denkt veilig in de sauna te kunnen begeven, laat het onze receptioniste even zien! Ook wanneer u het vermoeden heeft dat iemand zich niet aan de afspraken houdt en aan het bellen of appen is, of misschien nog erger… gewoon even bij ons melden. Wij lossen het graag voor u op!

Vervelende ervaringen in de sauna, wij zijn er graag van op de hoogte! Graag even uw bericht hieronder, dan benaderen wij u!

SAMEN HOUDEN WE SAUNA NETJES EN ALS EEN GROOT GOED!