Veelgestelde vragen

Reserveren

Moet ik voorafgaand aan mijn bezoek reserveren?

Nee, dit is niet verplicht. Voor een behandeling raden we wel aan voorafgaand een reservering te maken. Klik hier om te reserveren.

Kan ik bij aankomst ook nog behandelingen reserveren?

Ja hoor, als er op die dag nog behandelingen beschikbaar zijn, kun je die reserveren. Wil je écht zeker weten dat je kunt genieten van

jouw favoriete behandeling, reserveer deze dan van tevoren.

Kan ik mijn reservering wijzigen?

Wil je iets wijzigen aan je reservering? De datum of tijd, of wil je alsnog een behandeling bijboeken? We regelen het graag voor je. Neem even contact met ons op om je reservering te wijzigen. (let op: soms gelden er annuleringsvoorwaarden).

Kan ik zonder reservering gebruik maken van een actievoucher?

Op het ticket dat u heeft gekocht of gekregen staan te allen tijde de voorwaarden. Lees deze goed door om teleurstelling te voorkomen en

volg de stappen strikt.

De meeste tickets kennen de voorwaarde dat u minimaal 24 uur of 1 dag van tevoren moet reserveren via de website. Een ticket is vaak een aantal maanden geldig en binnen deze termijn kunt u doorgaans elke dag bij ons terecht als u van tevoren reserveert (soms geldt een weekendtoeslag).

Hoe kan ik reserveren met mijn badenkaart?

Alle informatie met betrekking tot reserveren met je badenkaart kun je hier vinden.

Waarom moet ik een verplichte aankomst- en vertrektijd aangeven?

We hanteren een verplichte aankomst- en vertrektijd, zodat we onze gastenaantallen kunnen reguleren en de veiligheid en gezondheid van onze gasten en medewerkers kunnen waarborgen. We vragen je dan ook om de aankomst- en vertrektijd die je bij reservering aangeeft zoveel mogelijk aan te houden.

Behandelingen

Ik heb een behandeling geboekt. Hoe laat vindt deze plaats?

Het tijdstip van de behandeling hoor je bij binnenkomst. Zeker is dat je behandeling tussen 11.30 en 22.00 uur ingepland wordt. Er zit altijd

een half uur tussen je aankomst en je (eerste) behandeling. Je kunt dus lekker rustig aan doen.

Wordt mijn behandeling op een vast tijdstip ingepland, als ik een voorkeurstijd doorgeef?

Natuurlijk doen we ons uiterste best om aan je wensen te voldoen. Echter kunnen we wanneer je de sauna bezoekt, het tijdstip van je

behandeling niet garanderen. Het definitieve tijdstip hoor je bij aankomst. Behandelingen vinden plaats tussen 11.30 en 22.00 uur en altijd minimaal een half uur na het aangegeven tijdstip van aanvang bezoek.

Kunnen behandelingen gelijktijdig plaatsvinden?

Ja hoor. Als je samen komt dan doen we ons best om de behandelingen op hetzelfde moment in te plannen. Het is geen garantie dat het kan, want er zijn natuurlijk meer genieters.

Kan ik bij aankomst ook nog behandelingen reserveren?

Om teleurstellingen te voorkomen vragen we onze gasten het liefst alvast van tevoren te reserveren. Zodoende kunnen we eventueel zelfs

extra medewerkers inzetten om aan je wensen te voldoen. Maar uiteraard ook aan de balie, als er op die dag nog behandelingen beschikbaar zijn, bent je van harte welkom om die te reserveren. Wil je dus echt zeker weten dat je kunt genieten van je favoriete behandeling, reserveer deze dan voor de zekerheid minimaal een dag van tevoren.

Sauna en Baden

Zit er chloor in het water?

Het grote voordeel van de sauna is de lage bezettingsgraad ten opzichte van openbare zwembaden. We voegen minimaal chloor toe omdat we

gebruik maken van bronwater in al onze baden.

Wat is het verschil tussen een stoomcabine en een sauna?

De luchtvochtigheid in een stoomcabine ligt veel hoger dan in een sauna. In een stoomcabine wordt water opgewarmd om stoom te verkrijgen.

Deze stoom wordt vervolgens de cabine in gebracht.

Sauna’s daarentegen hebben juist een lager vochtigheidsgehalte. In een sauna worden warme stenen gebruikt om droge lucht én een hoge temperatuur te creëren.

Wat moet ik weten over saunabezoek en mijn gezondheid?

Een saunabezoek heeft veel voordelen voor je gezondheid. Je weerstand, spieren, botten, huid en je geest, alles vaart er wel bij. Toch kan

het soms verstandig zijn om vooraf te overleggen met ons, je huisarts of je specialist. Bij koorts, na operaties of huidaandoeningen hebben we altijd tips, maar we zijn geen medisch specialist. We weten wel alles van de sauna en de helende effecten op het menselijk lichaam in het algemeen. Neem gerust even contact met ons op als je specifieke vragen hebt.

Cadeaubonnen en vouchers

Als ik een cadeaubon via de website bestel, hoe lang duurt het dan voordat ik deze thuis ontvang?

Cadeaubonnen ontvang je digitaal in je mailbox. Je kunt de cadeaubon hier online bestellen en betalen via iDEAL of eventueel later aanschaffen bij onze receptie.

Wanneer dien ik mijn kortings- bon/voucher/card in te leveren?

Bij aankomst en aanvang van je wellness dag, kun je je kortings- bon/voucher/card al inleveren. De receptioniste voert deze direct in ons systeem in, zodat de verrekening verder automatisch zal plaatsvinden. Een cadeaubon met een open waarde kun je aan het einde van de dag inleveren bij het betalen, zodat eventueel overig saldo kan blijven staan (indien van toepassing).

Zijn mijn kortingsbonnen voor een sauna entree ook geldig voor een arrangement?

Bonnen/vouchers/cards voor een bepaald product of bijvoorbeeld de sauna entree, zijn alleen te gebruiken voor dat specifieke product of de sauna entree. Boek je een arrangement? Dan kunt je deze voordeel entree niet gebruiken. Een cadeaubon/card/voucher met een vaste waarde kan eventueel wel worden gebruikt voor een arrangement.

Restaurant

Wat zijn de tijden voor lunch en diner?

Onze keuken start om 12:00 uur waarna de gehele lunch en dinerkaart kaart doorloopt tot 21:00 uur. De à la carte hoofdgerechten zijn dagelijks vanaf 14:00 uur te bestellen. Alle dranken en een selectie van de snackkaart zijn tot een half uur voor sluitingstijd te bestellen.

Mag ik mijn eigen consumpties meenemen?

Het is niet toegestaan om je eigen eten en drinken mee te nemen. Laat je verrassen in ons restaurant!

Kan ik ook met dieetwensen bij LeeuwerikHoeve terecht?

Geef gerust je dieetwensen door wanneer je je wellness dag reserveert. Wellness en voeding horen bij elkaar en wij serveren daarom het liefst echt wellnessfood; eten en drinken dat goed voor je is, je goed laat voelen, erg lekker is én goed bij je past. Geef aan tafel ook graag nog even je

dieetwensen door aan onze bediening. Heb je vragen? Onze chefs staan graag voor je klaar!

Huisregels

Mag ik mijn eigen badjas, handdoeken en slippers meenemen?

Ja, je mag je eigen badjas, handdoek en slippers meenemen. Voor het gemak kun je natuurlijk ook een set bij ons huren. Geen gesleep met

spullen en niet thuis komen met een tas vol wasgoed!

Mogen mijn kinderen ook mee naar Thermen en Beauty LeeuwerikHoeve?

Kinderen zijn de toekomst, ook voor de sauna. Daarom vinden we het belangrijk dat zij de luxe normen en waarden van het saunapubliek leren

kennen. Als de kinderen zich aan de saunaregels kunnen houden, met de ouders als verantwoordelijke voor de sauna-opvoeding, zijn ze van harte welkom! We hanteren geen speciaal kindertarief.

Mag ik mijn telefoon en/of tablet gebruiken?

Om de rust en privacy van onze gasten te waarborgen is het gebruik van een mobiele telefoon en/of tablet in ons wellness resort niet toegestaan. Dit geldt ook als je de telefoon gebruikt als e-reader.

Mag ik fotograferen?

Nee, fotograferen is niet toegestaan. Dit geldt in het hele resort, inclusief de receptie.

Zijn huisdieren toegestaan?

Nee, huisdieren zijn niet toegestaan.

Overige vragen

Zijn er damesdagen of badkledingdagen?

Er zijn geen badkleding- of speciale dames- of herendagen. Iedereen is elke dag welkom, voor gemengde sauna voor bloot gebruik van sauna’s

en baden. Ook kinderen die zich aan de regels van de sauna kunnen houden zijn welkom in beperkte aantallen.

Sauna en zwangerschap, gaat dat samen?

Een dagje sauna is ontspannen en genieten. Juist tijdens een zwangerschap kan dat echt fijn zijn! Het is even wat beter opletten bij bijvoorbeeld een wat afwijkende bloeddruk en tijdens de eerste 8 en de laatste paar weken. Sauna verlaagt de bloeddruk en de hartslag gaat omhoog. De kleine zal daar geweldig van genieten, dat bonken van je hart, maar zorg ervoor dat je goed koelt!

Warme baden zijn de eerste en laatste dagen af te raden.

Ben je nog geen 8 weken zwanger? Doe dan rustig aan met bubbelbaden en hele hete sauna’s.

Ben je de sauna echt gewend, dan is hitte voor jou en je kleintje alleen maar fijn!

Is er een ruimte waar ik tijdens mijn bezoek kan kolven?

Naast rust bieden we ook graag privacy. Je kunt dus gerust op aanvraag even gebruikmaken van een vrijstaande ruimte om te kolven. De voeding bewaren we met liefde voor je in de koeling.

Betaal ik voor, tijdens of na mijn sauna bezoek?

Eerst genieten, dan betalen, dat is ons motto. Aan het eind van je wellness dag check je uit bij de receptie. Je neemt dan samen met de receptioniste door wat je hebt genoten en betaalt de rekening.

Kan ik ook met creditcard betalen?

Helaas is dit bij ons niet mogelijk. Uitsluitend PIN of contante betalingen aan de balie en iDEAL via onze website.

Kan ik mijn elektrische auto opladen?

Ja, het is mogelijk om je elektrische auto bij ons op te laden. Op onze parkeerplaats zijn meerdere oplaadpalen te vinden.

Ik heb iets laten liggen. Hoe kan ik dat terug krijgen?

Dat kan natuurlijk gebeuren. We bewaren gevonden voorwerpen ongeveer een maand. Ben je iets vergeten? Neem dan even contact met ons op!


Geef een dagje wellness cadeau

Wil jij iemand verrassen met een ontspannen dag of behandeling?

Geef een LeeuwerikHoeve cadeaubon!

Al vanaf € 5,-

Deze website gebruikt cookies. Via je browser kun je het plaatsen van cookies uitschakelen. Het kan zijn dat sommige onderdelen op de website dan niet meer goed functioneren.