Veelgestelde vragen

Reserveren

Moet ik voorafgaand aan mijn bezoek reserveren?

Ja, dit is verplicht. Via onze website kan je eenvoudig een arrangement of entree (met eventueel een behandeling) boeken.

Klik hier om direct te reserveren.

Kan ik bij aankomst ook nog behandelingen reserveren?

Dat is soms nog mogelijk, afhankelijk of we nog plek hebben voor die dag. Wil je écht zeker weten dat je kunt genieten van een behandeling? reserveer deze dan van tevoren.

Kan ik mijn reservering wijzigen?

Wil je iets wijzigen aan je reservering? Een entree kunnen we altijd voor je aanpassen. Een behandeling kan alleen minimaal 24 uur van te voren eenmalig kosteloos verplaatst worden. Wil je je reservering uitbreiden, dat regelen we graag voor je. Neem even contact met ons op om je reservering te wijzigen, dit kan het beste door een email te sturen naar info@leeuwerikhoeve.nl. (let op: soms gelden er annuleringsvoorwaarden).

Kan ik zonder reservering gebruik maken van een actievoucher?

Op het ticket dat u heeft gekocht of gekregen staan te allen tijde de voorwaarden. Lees deze goed door om teleurstelling te voorkomen en

volg de stappen strikt.

Met de acties die we op dit moment hebben lopen, is het verplicht om te reserveren via de link die bij de bevestiging is verstuurd. Let wel op dat de vouchers een beperkte geldigheidsduur en bepaalde periodes niet te gebruiken zijn.

Hoe kan ik reserveren met mijn badenkaart?

  • Dit kan eenvoudig via onze website via deze link en reserveer via de knop 'Entree met gebruik van badenkaart of abonnement'


Waarom moet ik een verplichte aankomst- en vertrektijd aangeven?

We hanteren een verplichte aankomst- en vertrektijd, zodat we onze gastenaantallen kunnen reguleren en de veiligheid en gezondheid van onze gasten en medewerkers kunnen waarborgen. We vragen je dan ook om de aankomst- en vertrektijd die je bij reservering aangeeft zoveel mogelijk aan te houden. Heb je ook een behandeling geboekt, dan plannen we jouw behandeling ook binnen deze aangegeven tijd.

Behandelingen

Ik heb een behandeling geboekt. Hoe laat vindt deze plaats?

Als je een behandeling hebt geboekt in combinatie met een entree/arrangement, dan hoor je het tijdstip van de behandeling bij binnenkomst.

De behandeling kan ingepland worden vanaf 30 minuten na aangegeven aankomsttijd.

Wordt mijn behandeling op een vast tijdstip ingepland, als ik een voorkeurstijd doorgeef?

Natuurlijk doen we ons uiterste best om aan je wensen te voldoen. Echter kunnen we wanneer je de sauna bezoekt, het tijdstip van je

behandeling niet garanderen. Het definitieve tijdstip hoor je bij aankomst. Behandelingen vinden plaats tussen 11.30 en 22.00 uur en altijd minimaal een half uur na het aangegeven tijdstip van aanvang bezoek.

Kunnen behandelingen gelijktijdig plaatsvinden?

Ja dat is mogelijk, geef het aan bij je reservering dan proberen we er zoveel mogelijk rekening mee te houden. We kunnen het niet altijd garanderen dat het lukt.

Kan ik bij aankomst ook nog behandelingen reserveren?

Om teleurstellingen te voorkomen vragen we onze gasten het liefst (minimaal 24 uur) van tevoren te reserveren. Zodoende kunnen we eventueel zelfs extra medewerkers inzetten om aan je wensen te voldoen. Maar bedenk je bij binnenkomst dat het toch wel lekker is om een behandeling bij te boeken, soms hebben we nog wel wat plekjes over en kan je alsnog genieten van een behandeling.

Sauna en Baden

Zit er chloor in het water?

Het grote voordeel van de sauna is de lage bezettingsgraad ten opzichte van openbare zwembaden. We voegen minimaal chloor toe omdat we

gebruik maken van bronwater in al onze baden.

Wat zijn de voordelen van de sauna?

Een bezoek aan de sauna draagt bewezen bij aan je persoonlijk welzijn. Het is heerlijk ontspannend maar draagt ook wezenlijk bij aan je fysieke- en mentale gezondheid. Een bezoek aan de sauna hardt je lichaam af, maakt je weerbaarder tegen virussen zoals griep, helpt bij chronische

pijnklachten zoals fybromyalgie en reuma, maar ook bij aandoeningen zoals diabetes type 2. Al vele duizenden jaren geleden ontdekte men dat natuurlijke warmtebronnen ons lichaam helpen regenereren. Sauna's werden gebouwd voor reiniging, plezier en ontspanning. Alle soorten saunabaden hebben hetzelfde principe: je stelt je lichaam bloot aan verschillende temperaturen. Warmte in de sauna en koelte in een zwembad met koud water, in een sneeuwcabine of koude lucht enz. Bouw het verblijf in de hete omgeving langzaam op en kies uit temperaturen tussen 80-120 ̊C. Afkoelen in een omgeving tot circa -18 ̊C is heel belangrijk. En uitrusten hoort er ook bij. Een bezoek aan de sauna is gezond voor lichaam en geest!

Enkele gezondheidsvoordelen:

• kan hart- en vaatziekten voorkomen

• helpt bij longziekten en griep

• kan huidaandoeningen genezen

• verlicht pijn bij chronische aandoeningen, zoals reuma en fibromyalgie

• harden van het lichaam (betere weerstand)

• reduceert stress

• verbeterd het immuunsysteem in de breedste zin van het woord

• vermindert het risico op diabetes type 2.

Bovenstaande uitspraken zijn wetenschappelijk onderbouwd:

Bronnen: Dr. med. Janka Zálešáková, specialist voor fysiologie, balneologie en revalidatiegeneeskunde*

Voor wetenschappelijke onderbouwing, bronvermelding, e.d. verwijzen we je naar onze website: www.vnswb.nl

Wat is het verschil tussen een stoomcabine en een sauna?

De luchtvochtigheid in een stoomcabine ligt veel hoger dan in een sauna. In een stoomcabine wordt water opgewarmd om stoom te verkrijgen.

Deze stoom wordt vervolgens de cabine in gebracht.

Sauna's daarentegen hebben juist een lager vochtigheidsgehalte. In een sauna worden warme stenen gebruikt om droge lucht én een hoge temperatuur te creëren.

Wat moet ik weten over saunabezoek en mijn gezondheid?

Een saunabezoek heeft veel voordelen voor je gezondheid. Je weerstand, spieren, botten, huid en je geest, alles vaart er wel bij. Toch kan

het soms verstandig zijn om vooraf te overleggen met ons, je huisarts of je specialist. Bij koorts, na operaties of huidaandoeningen hebben we altijd tips, maar we zijn geen medisch specialist. We weten wel alles van de sauna en de helende effecten op het menselijk lichaam in het algemeen. Neem gerust even contact met ons op als je specifieke vragen hebt.

Cadeaubonnen en vouchers

Als ik een cadeaubon via de website bestel, hoe lang duurt het dan voordat ik deze thuis ontvang?

Cadeaubonnen ontvang je digitaal in je mailbox. Je kunt de cadeaubon hier online bestellen en betalen via iDEAL. Ontvang je liever een fysieke cadeaubon? Deze kan alleen bij de receptie aangeschaft worden.

Wanneer dien ik mijn kortings- bon/voucher/card in te leveren?

Een cadeaubon kun je aan het einde van de dag inleveren bij het betalen.

Heb je een actievoucher, dan lever je deze juist bij binnenkomst in, zodat het desbetreffende arrangement wordt geactiveerd.

Zijn mijn kortingsbonnen voor een sauna entree ook geldig voor een arrangement?

Bonnen/vouchers/cards voor een bepaald product zijn alleen te gebruiken voor dat specifieke product. Boek je een arrangement? Dan kun je geen bon/voucher/card inleveren met een korting/gratis entree. Een cadeaubon van de LeeuwerikHoeve met een vaste waarde kan overal voor gebruikt worden.

Wat is de geldigheidsduur van mijn cadeaubon?

De geldigheidsduur van jouw cadeaubon is op te vragen bij de receptie.

Restaurant

Wat zijn de tijden voor koffie (met gebak), lunch en diner?

Koffie met gebak kan vanaf 10:00 uur besteld worden. Onze keuken gaat om 12:00 uur open voor de lunch. Diner is te krijgen vanaf 14:00 uur. Zowel de lunch als diner loopt door tot 21:00 uur. Wil je na 21.00 uur nog wat bestellen? Vraag dan nog naar de mogelijkheden van onze late night snacks, deze zijn te bestellen tot een half uur voor sluitingstijd.

Mag ik mijn eigen consumpties meenemen?

Het is niet toegestaan om je eigen eten en drinken mee te nemen. Laat je verrassen in ons restaurant! Wel is het handig om een flesje mee te nemen, we hebben een aantal waterpunten om je flesje (gratis) bij te vullen.

Ik heb dieetwensen, kan ik hiermee bij jullie terecht?

Geef gerust je dieetwensen door wanneer je je wellness dag reserveert. Wellness en voeding horen bij elkaar en wij serveren daarom het liefst echt wellnessfood; eten en drinken dat goed voor je is, je goed laat voelen, erg lekker is én goed bij je past. Geef aan tafel ook graag nog even je

dieetwensen door aan onze bediening. Heb je vragen? Onze chefs staan graag voor je klaar!

Huisregels

Mag ik mijn eigen badjas, handdoeken en slippers meenemen?

Ja, je mag je eigen badjas, handdoek en slippers meenemen. Voor het gemak kun je natuurlijk ook een set bij ons huren. Geen gesleep met

spullen en niet thuis komen met een tas vol wasgoed!

Mag ik mijn eigen tas meenemen naar de saunafaciliteiten?

Nee, het is niet toegestaan je eigen tas mee te nemen naar de saunafaciliteiten. Pak een gratis plastic doorzichtig tasje bij de receptie of schaf een Thermen & Beauty LeeuwerikHoeve shopper aan bij de receptie.


Voordelen van onze nieuwe shopper:

  • Plastic, dus waterdicht
  • Stevig, ideaal voor je boeken
  • Semi-transparant, hierdoor kan je eenvoudig zien welke tas bij jou hoort

Mag ik mijn kinderen meenemen?

Kinderen zijn de toekomst, ook voor de sauna. Daarom vinden we het belangrijk dat zij de luxe normen en waarden van het saunapubliek leren

kennen. Als de kinderen zich aan de saunaregels kunnen houden, met de ouders als verantwoordelijke voor de sauna-opvoeding, zijn ze van harte welkom! We hanteren geen speciaal kindertarief.

Mag ik mijn telefoon en/of tablet gebruiken?

Om de rust en privacy van onze gasten te waarborgen is het gebruik van een mobiele telefoon en/of tablet in ons wellness resort niet toegestaan. Dit geldt ook als je de telefoon gebruikt als e-reader.

Mag ik fotograferen?

Nee, fotograferen is niet toegestaan. Dit geldt in het hele resort, inclusief de receptie.

Zijn huisdieren toegestaan?

Nee, huisdieren zijn niet toegestaan.

Overige vragen

Zijn er damesdagen of badkledingdagen?

Er zijn geen badkleding- of speciale dames- of herendagen. Iedereen is elke dag welkom, voor gemengde sauna voor bloot gebruik van sauna's

en baden. Ook kinderen die zich aan de regels van de sauna kunnen houden zijn welkom.

Is de sauna of massage salon rolstoel vriendelijk?

Ons sauna complex is niet rolstoeltoegankelijk.

Ook bevindt onze massage salon zich op de eerste etage, deze is alleen te bereiken per trap.

Indien u slecht ter been bent en twijfelt of het gaat lukken, kunt u altijd contact opnemen met onze receptie voor meer informatie.

Is er een mogelijkheid tot overnachting (met een camper)?

Ja, je kan met je camper bij ons overnachten, mits je gebruik maakt van onze wellness. Achterin op P2 is daar plaats voor, je hoeft je daarvoor niet (aan) te melden.

Sauna en zwangerschap, gaat dat samen?

Zwanger? Juist tijdens deze periode is ontspanning opzoeken erg fijn! Echter zijn er wel een aantal tips waar we je op willen wijzen, dit leggen we je graag hieronder uit zodat jij verantwoord kunt ontspannen tijdens jouw zwangerschap.


Ben je een regelmatige saunaganger? Dan is je lichaam gewend aan de temperatuurverschillen en zul jij de invulling van een dagje sauna tijdens jouw zwangerschap minder aan hoeven passen.


Zwangerschap - tot 14 weken

In de eerste 14 weken van je zwangerschap raden wij een bezoek aan de sauna af uit veiligheidsoverwegingen. Je lichaam is namelijk in de eerste periode van de zwangerschap extra kwetsbaar bij verhoogde temperaturen. Dit kan effect hebben op de ontwikkeling van de baby aangezien de baby in deze periode volop aan het groeien is.


Zwangerschap - week 14 t/m 33

Tussen de 14de en de laatste 6 weken van je zwangerschap is het veilig om een bezoek te brengen aan de sauna, mits je onderstaande tips in acht neemt. Tijdens de zwangerschap heeft je lichaam namelijk meer moeite om zich aan te passen aan de omgevingstemperatuur, neem daarom na elke saunaronde extra veel rust zodat je lichaam goed afkoelt.


  • Vermijd de heetste sauna’s: kies voor een lagere sauna temperatuur (wij beschikken over sauna’s van 60-100ºC en stoomcabine’s van 45ºC) en neem hierbij plaats op de lagere bankjes aangezien de temperatuur hier lager ligt dan de hogere bankjes.
  • Vermijd hete baden: houd het bij de sauna’s met lagere temperaturen en stoomcabines en vermijd het kruidenbad (37ºC) en de bubbelbaden (37ºC).
  • Vermijd het dompelbad: koel af d.m.v. een koude douche of de afkoelslang.
  • Beperk de tijdsduur per saunasessie: maak maximaal 10 minuten gebruik van de sauna om oververhitting te voorkomen.
  • Ga niet liggen: wanneer je te snel omhoog komt vanuit een liggende positie kan de bloeddruk dalen waardoor je duizelig kan worden of flauwvallen. Om de bloeddruk stabiel te houden wordt het aangeraden om zittend gebruik te maken van de sauna.
  • Drink voldoende water: bij zwangerschap is het extra belangrijk om goed gehydrateerd te blijven om zo je lichaamstemperatuur op peil te houden. 
  • Vermijd infrarood: het bezoeken van een infrarood sauna wordt de gehele zwangerschap afgeraden omdat deze straling schadelijk kan zijn voor de baby.
  • Vermijd uv-straling: een bezoek aan de zonnebank is af te raden tijdens de zwangerschap. De combinatie van hormonen en uv-straling kunnen zorgen voor een ‘zwangerschapsmasker’, dit is een pigmentstoornis waarbij donkerbruine vlekken op de huid ontstaan.


In alle gevallen geldt: luister naar je lichaam! Stop zodra je je niet lekker voelt, duizelig bent of ongemak ervaart.


Zwangerschap - vanaf week 34

De laatste 6 weken van je zwangerschap raden wij een bezoek aan de sauna af uit veiligheidsoverwegingen, dit heeft te maken met de eventuele ontsluiting die je op dit moment kan hebben. Hierdoor is er een extra kans op infecties wanneer je gebruik maakt van de baden.


Toch de sauna bezoeken? Neem dan de bovenstaande tips in acht die staan beschreven bij een zwangerschap van week 14 t/m week 33.

Is er een ruimte waar ik tijdens mijn bezoek kan kolven?

Naast rust bieden we ook graag privacy. Je kunt dus gerust op aanvraag even gebruikmaken van een vrijstaande ruimte om te kolven. De voeding bewaren we met liefde voor je in de koeling.

Betaal ik voor, tijdens of na mijn sauna bezoek?

Een online gereserveerde behandeling (en evt. entree) betaal je vooraf. Al het andere betaal je bij het uitchecken bij de receptie. Je neemt dan samen met de receptioniste door wat je hebt genoten en betaalt de rekening.

Kan ik ook met creditcard betalen?

Naast pinnen, contant en betalingen via iDEAL is het mogelijk om te betalen met creditcard. Wij accepteren VISA en MasterCard.

Kan ik mijn elektrische auto opladen?

Ja, het is mogelijk om je elektrische auto bij ons op te laden. Op onze parkeerplaats zijn meerdere oplaadpalen te vinden.

Ik heb iets laten liggen. Hoe kan ik dat terug krijgen?

Dat kan natuurlijk gebeuren. We bewaren gevonden voorwerpen ongeveer twee weken. Ben je iets vergeten? Neem dan even contact met ons op!


Geef een dagje wellness cadeau

Wil jij iemand verrassen met een ontspannen dag of behandeling?

Geef een LeeuwerikHoeve cadeaubon!

Al vanaf € 5,-

Deze website gebruikt cookies. Via je browser kun je het plaatsen van cookies uitschakelen. Het kan zijn dat sommige onderdelen op de website dan niet meer goed functioneren.